Dieta na trądzik

Dieta odgrywa bardzo ważną rolę w trakcie leczenia trądziku. W spożywanych produktach powinny znaleźć się przede wszystkim witamina A, E oraz witaminy z grupy B. Nie można zapomnieć również o składnikach mineralnych, antyoksydantach (selenie, kat echinach oraz innych) oraz nienasyconych kwasach tłuszczowych (omega03).

W związku z tym dieta powinna bazować na pełnoziarnistych produktach zbożowych, czyli kaszach, brązowych makaronach oraz pieczywie razowym. Nie można się obejść również bez antyoksydantów. Aby dostarczyć je do organizmu należy jeść przede wszystkim warzywa, pić kawę oraz wino. Doskonale sprawdzą się również ryby morskie, orzechy, pestki oraz oleje roślinne. To bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wykazują działanie przeciwzapalne.

Oprócz tego należy jak najszybciej zrezygnować z jedzenie typu Fast food, gdyż zawiera spore ilości kwasów tłuszczowych, które negatywnie wpływają na wygląd skóry. Słodycze także pogorszą ogólny wygląd skóry zmagającej się z trądzikiem. Jest to związane ze sporą ilością cukru prostego, który negatywnie wpływa na stężenie glukozy we krwi. Z kolei w następstwie skoku glukozy, na twarzy pojawiają się ropne wypryski.

Dieta na trądzik nie należy do skomplikowanych. Opiera się przede wszystkim na świeżych warzywach i owocach, co dobrze wpływa na funkcjonowanie całego organizmu i wszystkich narządów.